Resultater fra AKS sin brukerundersøkelse

Aktivitetsskolen rosa logo (stor)

Målet vårt de to siste årene har vært klart - vi ønsker å bli den beste Aktivietsskolen i hele byen!

Den 14.06 mottok vi resultatene fra brukerundersøkelsen som ble gjennomført tidligere i vår. Igjen - en stor takk til alle foresatte som besvarte denne. Tilbakemeldingene betyr mye for oss og de former hvordan vi jobber med deres barn. Vi ser at vi beveger oss i riktig retning og på enkelte spørsmål ligger vi blant de beste i Oslo. Vi vil gjennomgå resultatene med ledergruppen, AKS-personalet og FAU/AKS-utvalget (foreldrerepresentanter). Under finner du litt mer informasjon fra utvalgte områder i undersøkelsen.

Spørsmål: I hvilken grad opplever du at Aktivitetsskolen gir god nok informasjon om hvilke aktiviteter ditt/dine barn deltar i?

Resultat: Her ligger vi på 6. plass av 105 skoler i Oslo med 4,2 av 5 mulige poeng. Dette har vært en prioritering for oss i år. Vi har gjort flere grep for å nå ut til dere med mer informasjon om hva barna gjør i AKS-tiden og det er gøy å se at det oppleves fremgang her. Vi har gått fremover med 0,76 poeng siden den forrige undersøkelsen.

Spørsmål: I hvilken grad opplever du at Aktivitetsskolen gir god nok informasjon om aktivitetstilbudet i Aktivitetsskolen?

Resultat: Her ligger vi i den øvre tredjedelen sammenlignet med andre Aktivitetsskoler i Oslo. Igjen ender vi på 4,2 av 5 mulige poeng, en økning på 0,6 poeng siden sist.

Spørsmål: I hvilken grad opplever du at det er en god sammenheng mellom innhold og aktiviteter i skolen og AKS?

Resultat: Her ligger vi blant de 12 beste i Oslo med en score på 4,1 poeng. Vi øker med 0,2 siden sist. I januar introduserte vi våre nye "aktivitetsstasjoner" og "påmeldingsaktiviteter" - disse planlegges basert på det elevene møter og jobber med i skoletiden.

Spørsmål: I hvilken grad opplever du at ditt barn trives i Aktivitetsskolen?

Resultat: Her ligger vi på 7. plass av 105 Aktivitetsskoler i Oslo med et resultat på 4,5 av 5 mulige poeng. Det er kjempeviktig at barn trives hos oss, noe vi jobber for å oppnå hver eneste dag. Det er godt å se at foresatte også opplever at barna liker å være på Veitvet AKS!

Spørsmål: I hvilken grad er du fornøyd med bredden i aktivitetstilbudet som tilbys ved Aktivitetsskolen?

Resultat: 4,1 av 5 mulige poeng og 16. plass av 105 Aktivitetsskoler i Oslo. Gjennomsnittet i hele byen ligger på 3,8. Vi er fornøyde med tilbudet vi har hatt i år, spesielt de nye aktivitetene som dansekurs, bamsefabrikken, "Hvorfor det?"-prosjektet, matlagingskurs m.m. Vi ser frem til å videreutvikle tilbudet i årene som kommer.

Spørsmål: Hvor godt fornøyd er du med tilbudet ditt/dine barn får ved Aktivitetsskolen?

Resultat: 4,3 av 5 mulige poeng og en 12. plass i hele Oslo. Her har vi også gjort noen grep i år - vi har ryddet i tilbudet for å lage en mer oversiktlig struktur i hverdagen. Vi har 2 dager som går til aktivitetsstasjoner og 2 dager som går til påmeldingsaktiviteter. Ved å bytte ut og oppdatere aktivitetene hver 6.-8. uke, sørger vi for en god variasjon i løpet av skoleåret.

Spørsmål: I hvilken grad opplever du at Aktivitetsskolen bidrar til ditt barns sosiale utvikling?

Resultat: 4,1av 5 mulige poeng. Her har vi gått fremover med 0,1 poeng, men vi ønsker allikevel å øke dette i enda større grad. Vi skal sette oss ned og finne ut av hvordan vi kan ta enda større fremskritt i årene fremover.

Oppsummering:
Sammenlignet med i fjor har vi beveget oss fremover på 14 av de 15 områdene som måles i undersøkelsen. Samtidig skårer vi over Oslo-gjennomsnittet på 14 av 15 områder og vi har ikke en negativ utvikling på noen. Det er noe vi synes er en veldig gøy å se og det er en fin bekreftelse på at vi går i riktig retning. Det har vært en herlig reise så langt og vi gleder oss masse til neste skoleår og ikke minst til å fortsette utviklingen vi har sett ved Aktivitetsskolen.

På vegne av alle ved Veitvet AKS - god sommer!

Christopher Hall
Inspektør/AKS-leder