Velgetid og utelek

lek

Velgetid: Barna velger selv hvilke aktiviteter de ønsker å være med på. Aktivitetene kan variere fra dag til dag og fra uke til uke.  Her vil vi tilby aktiviteter som støtter opp under alle målområdene i rammeplanen. Alt fra formingsaktiviteter, konstruksjonslek, dans, spill og leker.

I velgetiden vil elevene også kunne være med på en læringsstøttende aktivitet (LSA). Dette vil være enkle, morsomme og frivillige aktiviteter hvor vi vil ha fokus på for eksempel bokstaver, tall, språk, begreper o.l.

Temaområder fra rammeplanen: Kunst, kultur og kreativitet, fysisk aktivitet og natur, miljø, mat & helse og bærekraftig utvikling.

Utelek: I denne tiden er alle elevene på trinnet ute og leker i skolegården, både frilek og voksenstyrt. Her vil vi ha fokus på at elevene gjennom lek og aktivitet sammen med andre barn skal utvikle sosiale ferdigheter. De ansatte støtter og veileder. Målet vårt er at alle elever har det bra og blir inkludert i leken med andre barn.

Vi er ute hver dag, så det er viktig at alle elever har nødvendig tøy på plassen sin!

Temaområder fra rammeplanen: Fysisk aktivitet og natur, miljø og bærekraftig utvikling.